در حال بارگذاری

شهید عباسعلی قارداش‌پور

شماره خبر : 826 - https://asreatrak.ir/short/V5a65

شهید عباسعلی قارداش‌پور فرزند محمد علی سال ۱۳۴۲ در شهرستان بجنورد دیده به جهان گشود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک»، شهید عباسعلی قارداش‌پور فرزند محمد علی به سال ۱۳۴۲ در شهرستان بجنورد دیده به جهان گشود.

او تحصیل را تا اخذ مدرک دیپلم در زادگاهش سپری کرد دوران کودکی‌اش، بر خلاف مقتضیات سنش که شیطنت و بازیگوش بود، بسیار مطین و مهربان بود علاقه زیادی به پدر و مادرش داشت و احترام فوق‌العاده‌ای به آنها می‌گذاشت. در جلسات قرآن و عزاداری امام حسین(ع) با جان و دل شرکت می‌کرد.  

شهید قبل از انقلاب در مقطع راهنمایی و دبیرستان فعالیّت می‌کرد. عمده مبارزات و فعالیّتهایش در جهاد سازندگی و سپاه بود. در تظارهرات و راهپیمایی‌ها حضور فعالی داشت.  

پس از پیروزی شکوهمند ایران با نواخته شدن شیپور جنگ، رفتن به جبهه را بر خود امرذی مهم و ضروی می‌دانست، امّا چون دیپلم نگرفته بود پدرش همین موضوع را بهانه کرد تا از رفتن منصرف شود.  

امّا او سال آخر را هر طور که بود، به پایان رسانید و دیگر مانعی در سر راه نمی‌دید. لذا با عزمی راسخ و گامی استوار قدم بر این راه گذاشت که به شهادت منجر می‌شد، در سن ۱۸ سالگی برای اولین بار از طریق هلال احمر عازم منطقه شد. سرانجام پس از ۲۴ روز در منطقه، در عملیات رمضان، تاریخ ۱۳۶۱/۴/۳۱، منطقه عملیاتی شلمچه، دعوت محبوبش را عاشقانه پذیرفت به گفته خواهرش همزمان با شهادتش، خبر قبولی‌اش را درسال آخر دبیرستان به ما دادند.

پیکر مطهرش پس از تشییع در میان انبوه جمعیّت بسیج و با ایمان به طرز وصف ناپذیری در جوار گلزرا شهدای بجنورد به خاک سپرده شد.

انتهای خبر/دهقانی

0 نظر

ارسال نظرات